• Pojištěnci
  • Plátci
  • Poskytovatelé
  • Kontakty
O VoZP
Pojištěnci
Poskytovatelé

Žádost ze dne 3. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu uhrazených zdravotních výkonů 95202 nebo 95203 u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb, počtu uhrazených balení léčivých přípravků z ATC skupiny J07BM po jednotlivých měsících, počtu pojištěnců, kteří v daném měsíci dosáhli věku 13 let, a z této kohorty vždy: a) počet pojištěnců, kterým byla uhrazena vakcína z ATC skupiny J07BM a b) počet uhrazených balení léčivých přípravků z ATC skupiny J07BM, dle přiložené struktury a požadovaného období.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 12. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„prosím o poskytnutí informací o počtu provedených a uhrazených odborných výkonů pod číselným kódem 76213 (katetrizace močového měchýře permanentní cévkou dlouhodobá u mužů), kódem 76511 (výkon flexibilním cystoskopem) a kódem 76531 (cystouretroskopie) za kalendářní rok 2023“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

Výkon   Počet v roce 2023 (Data k 15.1.2024)

76213    9445

76511    3676

76531    3804

Upozornění: Vzhledem k prodlevě mezi provedením výkonu a vykázáním hrazených zdravotních služeb zdravotní pojišťovně k úhradě a následnému validačnímu procesu ve výše uvedených počtech zcela nebude zahrnuta značná část výkonů provedených v prosinci 2023. Data za listopad a říjen 2023 také nebudou úplná.

Žádost ze dne 16. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, a počtu uhrazených balení léčivých přípravků v daném měsíci uhrazených centrům se zvláštní smlouvou, za období leden 2023 až září 2023, dle přiložené struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy 1 a přílohy 2.

Žádost ze dne 22. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2019 až prosinec 2023, dle přiložené specifikace a struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.

Žádost ze dne 29. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu provedených diagnostických výkonů v oblasti radiologie v letech 2020 – 2023. Žadatel žádá o souhrnné údaje zahrnující počty výkonů v kategoriích RTG v jednotlivých nemocnicích.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 1. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se celého jména, e-mailu a telefonního čísla příslušného pracovníka oddělení marketingu.

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

Bc. Jan Mates

vedoucí oddělení marketingu

jmates@vozp.cz

tel: 602 144 192

Žádost ze dne 15. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o věkové struktuře pojištěnců v členění na muže a ženy, dle přiložené struktury. Údaje k 31. 12. 2022 a k 31. 12. 2023.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy 1 a přílohy 2.

Žádost ze dne 20. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„1. Počet unikátních pojištěnců v daném roce narozených a registrovaných u VoZP s uhrazeným výkonem 02021 KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ DO 6 LET u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb po jednotlivých letech od roku 2019 do roku 2023.

2. Počet unikátních pojištěnců v roce 2023 13-letých, registrovaných u VoZP a s uhrazeným výkonem 02032 OPAKOVANÉ KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ NAD 6 LET u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb v roce 2023-2024.

3. Počet unikátních pojištěnců v daném roce po věkových kategoriích 15-21 a 21-40 let a registrovaných u VoZP, s uhrazeným výkonem 63050 PREVENTIVNÍ PROHLÍDKA GYNEKOLOGEM A PÉČE S NÍ SOUVISEJÍCÍ u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb po jednotlivých letech 2019–2023.

4. Počet unikátních pojištěnců v daném roce ve věkové kategorii 15-21 let, registrovaných u VoZP, s uhrazeným výkonem 01021 KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb po jednotlivých letech 2019-2023.“

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 28. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„1. Řešila Vaše zdravotní pojišťovna někdy situaci, kdy byla potřeba vyřešit vzniklý spor prostřednictvím mediace (alternativního způsobu řešení konfliktů), jestliže byl uchazeč na uzavření smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb ve výběrovém řízení doporučen Komisí zdravotním pojišťovnám ČR, aby s ním uzavřely smlouvy a nakonec se tak nestalo?

2. Pokud na výše položenou otázku odpovíte kladně, tak bych ještě potřebovala vědět, jaký byl výsledek a zda mediace dokázala zvrátit rozhodnutí Komise? “

Sdělujeme, že VoZP ČR výše uvedenou situaci prostřednictvím mediace neřešila.

Žádost ze dne 3. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„1) kdy a jakým způsobem byla vyřízena má žádost o zajištění zubního lékaře, podaná dne 15. 9. 2023 a doručená VoZP dne 18. 9. 2023;

2) pokud nebyla vyřízena, tak z jakého důvodu, když zákonná lhůta dle § 40 odst. 7 zák. č. 48/1997 činí 30 dní;

3) kteří zubní lékaři byli zajištěni.“

VoZP ČR žadateli sdělila:

1) Vaše žádost ze dne 18.9.2023 o zajištění zubního lékaře Vašim třem dětem bohužel nebyla vyřízena

2) Vyřízení žádosti nebylo uskutečněno pochybením příslušného referenta, za což se omlouváme

3) Péče byla zajištěna v Dentální klinice Kladno, Sportovců 2457, Kladno, telefonický kontakt 739 630 009 – všechny tři děti budou zaregistrování s podmínkou registrace jednoho z rodičů.

Žádost ze dne 5. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, zda jsme od společnosti Lancelin, SE, IČO: 243 08 935, se sídlem Zdíkovská 2970/4, Smíchov, 150 00 Praha 5, v posledních 3 letech (tj. od 2021 včetně) obdrželi jakákoliv peněžní plnění, pokud ano, tak kdy a z jakého právního titulu tato pohledávka vznikla. Zda evidujeme v současnosti jakoukoliv splatnou peněžitou pohledávku za společností Lancelin, SE a pokud ano, tak kdy a na základě jakého právního titulu taková pohledávka VoZP ČR vznikla.

VoZP ČR žadateli sdělila, že ve svém informačním systému výše uvedenou společnost neeviduje, a tudíž neobdržela žádné peněžní plnění od společnosti Lancelin, SE a ani neeviduje vůči této společnosti jakoukoliv peněžitou pohledávku.

Žádost ze dne 12. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„rád bych vás podle zákona o svobodném přístupu k informacím požádal o:

·         sdělení, na základě jakých podkladů se vaše pojišťovna rozhodla proplácet klientům služby aplikace Mindwell[1] , provozované společností MINDWALK s.r.o. se sídlem Nárožní 1400/7, Praha,

·         poskytnutí těchto podkladů,

·         sdělení, jakému počtu klientů jste zatím služby Mindwell uhradili, a

·         v jaké souhrnné výši.“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

K Vaším dotazům si dovolujeme zaslat obsáhlejší vyjádření, které odpovědi na Vaše dotazy zasadí do dle námi důležitého kontextu.

Zprostředkování terapeutického programu Mindwell pro klienty VoZP ČR je součástí programu na podporu duševního zdraví Zdravá duše, který byl zpuštěn v říjnu 2022. Zpřístupnění programu Mindwell je v rámci tohoto programu k dispozici od února 2023. Celý program Zdravá duše vznikl s cílem podpořit duševní zdraví našich pojištěnců a vychází mimo jiné ze souboru opatření pracovní skupiny při Radě vlády pro duševní zdraví z listopadu 2020. V době pandemie Covid-19 VoZP ČR i další zdravotní pojišťovny zaznamenali vyšší poptávku po službách v oblasti duševního zdraví a více méně všechny zdravotní pojišťovny připravily nějakou formu strategie na podporu duševního zdraví pro své klienty. Přípravné práce na projektu Zdravá duše tedy byly zahájeny již v roce 2021 a pokračovaly i v roce 2022. V rámci těchto přípravných prací jsme hledali cesty, jak podpořit duševní zdraví našich pojištěnců. Zároveň jsme v roce 2022 byli vyzvání i Ministerstvem zdravotnictví, abychom se připojili k dalším zdravotním pojišťovnám a podpořili duševní zdraví svých klientů. Program Zdravá duše byl následně představen zástupcům Ministerstva zdravotnictví, kteří jej bez výhrad akceptovali. V rámci Zdravé duše nabízíme jak preventivní formu pomoci, tak rozšíření o metody a přístupy.

Projekt Mindwell byl v rámci programu Zdravá duše zařazen po opakovaných jednáních se zástupci tohoto produktu a byl domluven pilotní projekt, v rámci kterého je současně měřena přínosnost takového typu terapeutické podpory. Péče poskytovaná v oblasti duševního zdraví se dlouhodobě potýká s nedostatkem poskytovatelů, kteří mohou (popřípadě chtějí) poskytovat péči v rámci systému veřejného zdravotního pojištění. Některé pojišťovny zvolily cestu podpory psychosociálních intervencí, které nemusí být prováděny výhradně odborníkem se zdravotnickým vzděláním podle zákona č.  95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů, respektive zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů. VoZP ČR se oproti tomu rozhodla zvýšit dostupnost péče skrze on-line terapeutický program, který vychází z principů kognitivně-behaviorální terapie, v rámci programu je rovněž zajištěn pravidelný dohled a kontrola kvalifikovaného zdravotnického pracovníka.

Projekt se připravoval téměř rok, v průběhu tohoto proběhlo několik osobních jednání, VoZP ČR si provedla analýzy na čerpání péče v oblasti duševního zdraví vzhledem k diagnózám, době trvání terapie i nákladům a rešerše k efektivitě on-line terapie
(např. A comparison of electronically-delivered and face to face cognitive behavioural therapies in depressive disorders: A systematic review and meta-analysis - eClinicalMedicine (thelancet.com)). Program disponuje mimo jiné doporučujícím hodnotícím stanoviskem České psychiatrické společnosti ČLS JEP: „On-line psychoedukační programy Mindwell jsou vhodným nástrojem pro e-health intervence pro prevenci duševních poruch u osob s depresivními a úzkostnými problémy nebo prožívajícími nadměrný stres. Proto výbor České psychiatrické společnosti ČLS JEP dne 2. listopadu 2023 jednohlasně rozhodl, že doporučuje používání on-line psychoedukačních programů Mindwell v rámci péče o duševní zdraví pacientů.“

Program vychází ze zahraniční praxe, řada studií o podobných programech byla publikována v zahraničí.

Pilotní projekt byl zahájen v únoru 2023 a měl by trvat do konce tohoto roku. Dle zpětné vazby našich klientů je u klientů, kteří absolvovali alespoň ½ programu, je znatelné zlepšení duševního stavu. Aby bylo možné učinit univerzálnější závěry bude potřeba získat data od vyššího počtu účastníků za delší časové období.

Připojujeme vybrané podklady využité při posuzování a přípravě projektu. Materiály dostupné přímo z webu Mindwell nepřipojujeme.

Jednotlivé moduly programů Mindwell byly od počátku spolupráce k 1. 2. 2023 poskytnuty a následně uhrazeny za celkem 220 pojištěnců v souhrnné výši 1 101 750 Kč.

Přílohy: Příloha 1 a Příloha 2

Žádost ze dne 20. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se objemu uhrazených léčivých přípravků a zdravotnických prostředků za období leden 2020 až prosinec 2023, počtu pacientů v centrové péči za období leden až prosinec 2023, počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období 2020 – 2023 v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, počtu uhrazených balení léčivých přípravků v období 2020 - 2023 v daném měsíci uhrazených centrům se zvláštní smlouvou, dle přiložené struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.

Žádost ze dne 31. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„1.Za co bylo v letech 2011 a 2012, vyplaceno 130 000 000kč, pro pana Pavla Vondrušku, který měl trvalé bydliště na úřadu Městské části Praha 2?

2. Proč za rok 2022 není u 166 uzavřených smluv VoZP tj. 34,44%, uvedená cena(tzv.K-Index)?

3. Zaplatila VoZp Antimonopolnímu úřadu v posledních deseti letech nějakou pokutu, a v případě že ano, v jaké výši a z jakého důvodu?“,

VoZP ČR žadateli sdělila:

Ad 1. Odměna byla vyplacena za akvizici pojištěnců (VoZP ČR nabrala více než 100 000 pojištěnců), zároveň proběhlo v dané věci šetření Policie ČR bez dopadů na VoZP ČR, resp. viz bod 3.

Ad 2. Cena u výše specifikovaných smluv nebyla uvedena z důvodu ochrany obchodního tajemství nebo z důvodu, že smlouva cenu neobsahuje. Pokud smlouva cenu neobsahuje, uvede se hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit. Neobsahuje-li smlouva cenu a nelze-li určit hodnotu předmětu smlouvy, pak se tato metadata podle zákona o registru smluv (zákon č. 340/2015 Sb.) nevyplňují viz Metodický návod aplikace zákona o registru smluv (soukromoprávní část) a Metodický návod k aplikaci zákona o registru smluv. Oba aktuální dokumenty jsou k dispozici na stránkách Digitální a informační agentury (DIA): https://www.dia.gov.cz/egovernment/registr-smluv/metodicke-dokumenty/.

poznámka: Od 1.dubna 2023 došlo na základě zákona č. 471/2022 Sb. ke změně správce Registru smluv z Ministerstva vnitra na Digitální a informační agenturu (DIA)

Ad 3.  VoZP ČR uhradila za období posledních deseti let následující pokuty (+ jsou uhrazené částky/ - jsou částky vrácené VoZP ČR ve vztahu k daným pokutám)

2014

70 000 Kč

Generální ředitelství cel – pokuta za osobní údaje

 

- 70 000 Kč

Bylo smluvně ošetřeno, uhrazeno VoZP ČR

2015

1 800 000 Kč

ÚOHS – pokuta za nedodržení postupu dle zákona o veřejných zakázkách u náboru pojištěnců

2016

- 1 800 000 Kč

ÚOHS – vrácení pokuty z roku 2015

 

1 800 000 Kč

ÚOHS – pokuta za nedodržení postupu dle zákona o veřejných zakázkách u náboru pojištěnců

 

6 000 Kč

Celní úřad Brno – chybný datum u podpory de minimis

2017

- 1 800 000 Kč

ÚOHS – vrácení pokuty z roku 2016

 

- 288 237 Kč

CÚ Jihomoravský kraj – úroky z prodlení ze zaplacené pokuty 1,8 mil. Kč

 

- 169 062 Kč

CÚ Jihomoravský kraj – úroky z prodlení ze zaplacené pokuty 1,8 mil. Kč

 

1 350 000 Kč

ÚOHS – pokuta za nedodržení postupu dle zákona o veřejných zakázkách u náboru pojištěnců

2018

0

 

2019

180 000 Kč

Celní úřad Brno – prohraný spor ZP za očkovací látky

2020

0

 

2021

0

 

2022

0

 

2023

- 904 500 Kč

(náhrada škody k pokutě 1,350 mil. Kč)

2024

0

 

 

Žádost ze dne 8. 4. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o léčivých přípravcích, jimž byla schválena úhrada ze zdravotního pojištění na základě § 16 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, a to za období od 2019 do 2023, dle požadované struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 11. 4. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, zda jsme od společností SBJ Trade s.r.o., IČO: 09173692, se sídlem Revoluční 1082/8, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 331971, a J.A.E. s.r.o., IČO: 09332367, se sídlem Revoluční 1082/8, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 334653, v posledních 3 letech (tj. od roku2021 včetně) obdrželi jakákoliv peněžní plnění, pokud ano, tak kdy a z jakého právního titulu tato pohledávka vznikla. Zda evidujeme v současnosti jakoukoliv splatnou peněžitou pohledávku za společností SBJ Trade s.r.o. nebo J.A.E. s.r.o., pokud ano, tak kdy a na základě jakého právního titulu taková pohledávka VoZP ČR vznikla.

VoZP ČR žadateli sdělila, že ve svém informačním systému výše uvedené společnosti neeviduje, a tudíž neobdržela žádné peněžní plnění od společnosti SBJ Trade s.r.o. nebo J.A.E. s.r.o., ani neeviduje vůči těmto společnostem jakoukoliv peněžitou pohledávku.

Žádost ze dne 18. 4. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se očkování proti COVID-19.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě rozsáhlé přílohy.

Žádost ze dne 22. 4. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

1. Jaké konkrétně porodní asistentky mají smlouvu na tyto Výkony, které pojišťovna uhradí, po doporučení (indikaci, orazítkování žádanky) lékařem:

* Výkon kod 06211 Návštěva těhotné, matky v šestinedělí – 4x celkem , obvykle 1x v těhotenství a 3x v šestinedělí doma

Jméno porodní asistentky/asistentek a oblast- okres či celý kraj

NAPŘÍKLAD TAKTO:

Martina Suchardová, komunitní porodní asistentka od 1.4.2023- celý Liberecký kraj pro výkon:.......................

* Výkon kod 06021 Komplexní vyšetření těhotné porodní asistentkou

Jméno porodní asistentky/asistentek a oblast- okres či celý kraj pro výkon................

* Výkon kod 06023 Kontrolní vyšetření těhotné porodní asistentkou (až 7x, dle požadavků lékaře)

Jméno porodní asistentky/asistentek a oblast- okres či celý kraj výkon................

* Výkon kod 06137 Výkon sestry v den pracovního volna nebo klidu po propuštění, dle potřeby

Jméno porodní asistentky/asistentek a oblast- okres či celý kraj výkon................

2. Oslovila pojišťovna k zajištění dostupnosti hrazené péče porodních asistentek sama aktivně nějaké porodní asistentky za posledních 12 měsíců? ANO/NE.

3.Jaké konkrétní legislativní podmínky nesplňovaly porodní asistentky, že nebylo možné s nimi uzavřít smlouvu o péči na vyše uvedené kody či jeden z kodů, ať už žádaly samotné, nebo byly osloveny vaší pojišťovnou?“

 

VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí části žádosti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 a § 8a InfZ.

VoZP ČR žadateli sdělila, že informace poskytne v jiném než požadovaném formátu. Seznam, ve kterém by byly uvedeny konkrétní pracovnice/pracovníci, provádějící tyto výkony, s odkazem na ochranu osobních údajů upravenou v ustanovení § 8a InfZ poskytnout nelze. Z tohoto důvodu poskytneme seznam našich smluvních partnerů, kteří mají výkony odb. 921 nasmlouvané. Pro informaci uvádíme, že smluvním partnerem pojišťovny je vždy poskytovatel nikoli konkrétní pracovník tohoto poskytovatele. VoZP ČR dále neposkytne informace o smluvní územní oblasti poskytované péče, neboť touto informací nedisponuje.

Pro úplnost uvádíme, že odbornost 921 porodní asistentka nemá stanovenou konkrétní místní a časovou dostupnost žádným legislativním předpisem, je tedy na uvážení a plně v kompetenci zdravotní pojišťovny, jaké pokrytí péče považuje za dostatečné. VoZP ČR v tomto směru hodnotí potřebnost péče v konkrétní lokalitě především na základě poptávky klientů po konkrétních zdravotních službách. Pokud jde o odbornost 921, eviduje VoZP ČR pouze jednotky žádostí o zajištění této péče, které se podařilo zajistit v rámci stávající smluvní sítě.

Dále upřesňujeme, že pouze výkon 06211 je určen k provádění ve vlastním sociálním prostředí, ostatní výkony 06021 a 06023 mají být provedeny v poradně pro těhotné se zařazením do prenatální poradny.

K otázce č. 1

VoZP ČR zaslala ve formě přílohy přehled poskytovatelů zdravotních služeb, kteří mají výkony odb. 921 nasmlouvané. Soubor je ve formátu Identifikace poskytovatele zdravotních služeb (IČZ/IČO, Název PZS, IČP) – odbornost – nasmlouvání výkonů odb. 921 ANO/NE a adresa místa provozování. Údaj o smluvní územní oblasti není k dispozici. Oprávnění poskytovat nasmlouvané zdravotní služby vychází z oblasti, pro kterou PZS má výběrové řízení na konkrétní druh poskytované péče. Údaje o konkrétním personálu daného pracoviště nepředáváme, podstatný je smluvní partner pojišťovny oprávněný péči poskytovat, nikoli konkrétní pracovník. Zároveň odkazujeme i na ochranu osobních údajů upravenou v ustanovení § 8a ZÁKONA Č. 106/1999 Sb. .

K otázce č. 2

Ne.

K otázce č. 3

Od roku 2022 projednávala VoZP ČR sedm žádostí o nový smluvní vztah, čtyři žádosti byly zamítnuté. Pro dvě zamítnutí bylo důvodem dostatečné pokrytí péče v lokalitě, pro další dvě žádosti VoZP ČR neevidovala žádné podněty na zajištění tohoto typu péče v lokalitě. Dvě žádosti byly schváleny. Jedna žádost je v tuto chvíli v řízení a o schválení/zamítnutí žádosti nebylo prozatím rozhodnuto.

Žádost ze dne 22. 4. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu uhrazených balení léčivých přípravků z ATC skupiny J07BM po jednotlivých měsících, počtu pojištěnců, kteří v daném měsíci dosáhli věku 13 let, a z této kohorty vždy: a) počet pojištěnců, kterým byla uhrazena vakcína z ATC skupiny J07BM a b) počet uhrazených balení léčivých přípravků z ATC skupiny J07BM, dle přiložené struktury a požadovaného období.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 9. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„1) Jaká advokátní kancelář a smluvní advokáti, poskytovala v letech 2011-2016 právní služby VoZP? Žádám o jména smluvních advokátů a název advokátní kanceláře.

Dostala VoZP částku 25 000 000 Kč vrácenu, popřípadě její část a v jaké výši?

2) Jakému poradci bylo vyplaceno 6 800 000 Kč v letech 2013-2016 za ekonomické a právní poradenství. Žádám o jméno poradce.

Dostala VoZP částku 6 800 000 Kč vrácenu, popřípadě její část a v jaké výši?

3) Jaký je výsledek trestního oznámení, které MF v obou případech viz. výše podalo?“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

Ad 1. Právní služby poskytovala advokátní kancelář JUDr. Pavel Kačírek. Částka vrácena nebyla.

Ad 2. Jednalo se o poradce Ing. Daniela Zverka. Částka vrácena nebyla.

Ad 3. Trestní oznámení bylo podáno Ministerstvem financí České republiky a nikoli VoZP ČR. VoZP ČR není procesním účastníkem tohoto řízení. Výsledek trestního oznámení není z tohoto důvodu VoZP ČR znám.

Žádost ze dne 9. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„Jaké byly vyčísleny škody v případě viz. níže a jakou částku dostala VoZP zpět od odpovědných osob?

VoZP se připojila k trestnímu stíhání v souvislosti s tím, že sama vypisovala jako tendry malého rozsahu marketingové zakázky na propagaci svého dobrého jména při sportovních přenosech či na koncertech českých umělců a uzavírala k tomu nevýhodné, finančně nadhodnocené smlouvy. Čtveřice obviněných údajně takto pojišťovnu připravila o 12,5 milionu korun.

„Nynější vedení, které v pojišťovně působí od března 2017, rozhodlo již dříve o tom, že se Vojenská zdravotní pojišťovna připojí k trestnímu řízení jako poškozená. Počkáme tedy na pravomocný rozsudek, od kterého mimo jiné očekáváme vyčíslení škody, jež pojišťovně vznikla, abychom ji mohli ihned poté začít důsledně vymáhat na odpovědné osobě nebo osobách,“ sdělil vedoucí oddělení marketingu pojišťovny Jan Mates.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vojenska-zdravotni-pojistovna-vozp-policie-navrh-obzaloba-manipulace-tendr-zakazky.A190412_160444_domaci_pmk

VoZP ČR poskytla žadateli následující informaci:

Odvolání VoZP ČR, která se jako poškozená připojila k trestnímu řízení s požadavkem na náhradu škody, bylo zamítnuto podle § 256 tr. řádu. Jestliže obžalovaní nebyli napadeným rozsudkem uznáni vinnými způsobením škody VoZP ČR, nemůže jim být ani uložena povinnost podle § 228 odst. 1 tr. řádu tuto škodu nahradit.

Žádost ze dne 12. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2019 až březen 2024, dle přiložené specifikace a struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.

Žádost ze dne 14. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o preskripci léčivého přípravku Xarelto 15mg potahované tablety za roky 2022 a 2023, dle požadované struktury.

VoZP ČR žadateli sdělila, že dle platné metodiky VZP pro pořizování a předávání dokladů je v dokladu 10 – Recept vyplnění diagnózy až na výjimky nepovinné. (https://www.vzp.cz/poskytovatele/vyuctovani-zdravotni-pece/metodika-vyuctovani-aktualni-stav).

VoZP ČR žadateli poskytla informace ve formě přílohy. Ve struktuře: Rok, Kód LP, Dg., Počet balení, Počet unikátních pojištěnců.

Žádost ze dne 20. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„1) Kolik žádostí o posouzení nároku na proplacení ze zdravotního pojištění léku KEYTRUDA 25MG/ML INF CNC SOL 1x4ML, kód Státního ústavu pro kontrolu léčiv 0209484, jste obdrželi v roce 2021, 2022 a 2023?

2) Kolika výše uvedeným žádostem bylo vyhověno?“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

Rok

Kód

Název

Typ zdravotní péče

Počet žádostí

Vyhověno

2021

0209484

KEYTRUDA

HVLP

23

23

2022

0209484

KEYTRUDA

HVLP

39

37

2023

0209484

KEYTRUDA

HVLP

69

66

 

Žádost ze dne 23. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se seznamu lékařů s aktuální platnou smlouvou s VoZP ČR, dle přiložené struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 29. 5. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o objemu finančních prostředků poskytnutých držiteli rozhodnutí o registraci nebo jejich zástupci ve prospěch VoZP ČR v rámci zpětných plateb, jednotlivých či portfoliových bonusů, bonifikací, či jiných finanční plnění v souvislosti se spotřebou a úhradou léčivých přípravků na území České republiky, zvlášť za kalendářní roky 2017, 2018, 2019 a 2023.

Vzhledem k provedené archivaci dat a s ohledem na pětiletou lhůtu, kterou stanovil zákon č. 563/1991Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, byla poskytnuta data za roky 2019 a 2023.

Objem finančních prostředků poskytnut držiteli rozhodnutí o registraci ve prospěch VoZP ČR v rámci zpětných plateb v souvislosti se spotřebou a úhradou léčivých přípravků na území České republiky:

rok 2019:  25 334 964,21 Kč

rok 2023:  96 730 049,45 Kč

Upozornění: Rok 2023 ještě není plně vyhodnocen, neboť se čeká na potvrzení dat od 3 držitelů rozhodnutí o registraci. Předpokládá se, že bude ukončeno do konce měsíce července.

Žádost ze dne 12. 6. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se údajů o počtu unikátních pacientů s psoriázou v jednotlivých definovaných skupinách, specifikovaných v žádosti.

VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. A poskytla žadateli níže následující informaci.

Počet unikátních pojištěnců, u nichž na dokladu předaném k vyúčtování byla vykázána diagnóza L40 včetně podskupin v letech 2019 až 2023:

Rok

Počet UOP

2019

5 935

2020

5 852

2021

5 933

2022

6 173

2023

6 365

Žádost ze dne 13. 6. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

Existuje ke dni 13. 6. 2024 ohledně kteréhokoliv přípravku s obsahem účinné látky ATC skupin J06BA01 nebo J06BA02 účinné ujednání mezi Vaší pojišťovnou a držitelem rozhodnutí o registraci takového přípravku

1)    o nejvyšší ceně výrobce podle § 39a odst. 2 písm. b) zákona o veřejném zdravotním pojištění? Pokud ano, ohledně jakých léčivých přípravků a v jaké výši?

Neexistuje.

2)    o úhradě podle § 39c odst. 2 písm. d) zákona o veřejném zdravotním pojištění? Pokud ano, ohledně jakých léčivých přípravků a v jaké výši?

Informace je dohledatelná v registru smluv. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/19293759?backlink=fycqd

3)    o úhradě přípravku HIZENTRA? Pokud ano, vypověděla některá ze stran takové ujednání, učinila jiné jednání směřující k ukončení účinnosti smlouvy, případně uzavřely stranu dohodu o ukončení takového ujednání k budoucímu dni a k jakému dni nastávají účinky takového ukončení výpovědí, dohodou, nebo jinak?

Ano, existuje dohoda o úhradě na LP HIZENTRA, MAH vypověděl Dohodu o úhradě LP HIZENTRA. Výpovědní lhůta začne 1. 6. 2024 a skončí 30. 11. 2024.

Žádost ze dne 14. 6. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se objemu uhrazených léčivých přípravků a zdravotnických prostředků za období duben 2023 až březen 2024, počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období duben 2023 až březen 2024 v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, počtu uhrazených balení léčivých přípravků v období duben 2023 až březen 2024 v daném měsíci uhrazených centrům se zvláštní smlouvou, dle přiložené struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy: Tabulka AB, Tabulka C1, Tabulka C2.

Žádost ze dne 17. 6. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o počtu a hodnotě úhrad léčivých přípravků uhrazených na základě pozitivně schválené žádosti přes §16 zákona č. 48/1997 Sb. a informace o obdržených žádostech o výjimečnou úhradu zdravotní služby ve smyslu § 16 zákona č. 48/1997 Sb., a to za období 2022 až 2023, dle přiložené struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy a níže následující informaci:

Informace o obdržených žádostech o výjimečnou úhradu zdravotní služby ve smyslu § 16 zákona č. 48/1997 Sb.

Rok

Počet evidovaných žádostí

Počet schválených žádostí

2022

2238

2196

2023

2657

2611

 

Žádost ze dne 18. 6. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„Je lékařem indikovaná domácí porodní péče porodní asistentky považována za tzv. “indukovanou péči”? Tzn., odečítají se tyto výkony z plateb lékaře, který tuto péči indikuje?“

 Lékařem indikovaná domácí péče porodní asistentky se indikujícímu lékaři z úhrady za hrazené služby automaticky neodečítá. Upozorňujeme, že zdravotní pojišťovna může kontrolovat oprávněnost indikace. A pokud se oprávněnost při případné kontrole neprokáže, pak zdravotní pojišťovna může výši úhrady indikujícímu poskytovateli adekvátně upravit.

Žádost ze dne 19. 6. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace. Žadatel žádá následující informace:

1)  počet uhrazených balení a počet unikátních pojištěnců, kterým byl předepsán některý z léčivých přípravků (LP1-LP9) uvedených v žádosti, a to za období od 1.1.2019 do 31.3.2024 v jednotlivých kalendářních kvartálech a letech (i nedokončených). Dle požadované struktury

2)  za období leden-březen 2024 počet výkonů a počet unikátních pojištěnců s následujícími výkony: 99877, 99878, 99879, 99881, 99880, 99895, 99882, 99883, 99872, 99873, 99874. Dle požadované struktury.

K bodu 1) VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. V tomto případě by se nejednalo o mechanické zpracování dat, nýbrž by se jednalo o vytvoření nových informací, které by vyžadovalo analytickou činnost. Informace jsou požadovány dle žadatelem definovaných skupin léčiv LP1 až LP8 dle ATC skupin a LP1 až LP9 dle SÚKL kódů, ve kterých informace neshromažďujeme. Nelze ani nabídnout náhradou počty unikátních ošetřených pojištěnců dle jednotlivých ATC nebo SÚKL kódů, neboť počty unikátních pojištěnců nelze sčítat.

VoZP ČR poskytla žadateli k bodu 2) následující informace:

Počet vybraných výkonů v období od 1.1.2024 do 31.3.2024

Kód

Počet výkonů

Počet UOP

99872

3

2

99873

6

2

99874

3

3

99877

206

79

99878

8

3

99879

3

2

99880

32

14

99881

64

22

99882

19

6

99883

8

3

99895

7

3

Žádost ze dne 1. 7. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„žádám odpověď, které porodní asistentky máte nasmlouvané na kody:

Výkon kod 06021 Komplexní vyšetření těhotné porodní asistentkou

Výkon kod 06023 Kontrolní vyšetření těhotné porodní asistentkou (až 7x, dle požadavků lékaře)

Výkon kod 06211 Návštěva těhotné, matky v šestinedělí – 4x celkem, obvykle 1x v těhotenství a 3x v šestinedělí.“

VoZP ČR žadateli sdělila, že žádost je podobná části žádosti ze dne 22. 4. 2024, na kterou mu již dříve bylo odpovězeno, byl zaslán přehled poskytovatelů zdravotních služeb, kteří mají výkony odb. 921 nasmlouvané. Soubor ve formátu Identifikace poskytovatele zdravotních služeb (IČZ/IČO, Název PZS, IČP) – odbornost – nasmlouvání výkonů odb. 921 ANO/NE a adresa místa provozování. Jak již bylo sděleno dříve, zdravotní pojišťovny nemají nasmlouvané jednotlivé porodní asistentky, nýbrž uzavírají smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb s poskytovateli zdravotních služeb a jejich smluvními zdravotnickými zařízeními. Porodní asistentky jsou zaměstnanci těchto poskytovatelů. Nemůžeme mu tedy poskytnout jiné informace, než které mu již byly poskytnuty.

 

Žádost ze dne 8. 7. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„poskytnutí informací o počtu balení léčivých přípravků:

·         STALORAL 300, doplněk názvu: 10IR+2X300IR/ML SLG SOL 3X10ML IR, kód SÚKL: 0208558 a

·         STALORAL 300, doplněk názvu: 300IR/ML SLG SOL 2X10ML, kód SÚKL: 0208559,

které byly hrazeny z prostředků veřejného zdravotního pojištění v rámci léčby alergie na ambrosii peřenolistou (Ambrosia elatior) – tento alergen má referenční kód 604, který lékař vykazuje na receptu. Tyto informace požadujeme za balení léčivých přípravků vykázaných v období od 1. července 2019 do 30. června 2024.“

VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí žádosti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ.

VoZP eviduje informace o hrazených zdrav. službách v souladu s Metodikou VZP pro pořizování a předávání dokladů (https://www.vzp.cz/poskytovatele/vyuctovani-zdravotni-pece/metodika-vyuctovani-aktualni-stav). Informace o alergenu není součástí dat k předávaných poskytovatelem (lékárnou) k vyúčtování hrazených zdravotních služeb ( viz metodika a datové rozhraní VZP). Informace o alergenu nemá vliv na úhradu LP STALORAL z veřejného zdravotního pojištění.

Z tohoto důvodu VoZP ČR poskytla informace pouze o počtu uhrazených balení LP STALORAL vydaných na recept.

Informace o počtu uhrazených balení LP STALORAL vydaných na recept.

Období

Kód LP

Počet balení

Počet unikátních pojištěnců

2.pol. 2019

208558

671

649

2020

208558

721

683

2021

208558

690

644

2022

208558

860

805

2023

208558

888

827

1.pol. 2024

208558

173

166

2.pol. 2019

208559

1 246

646

2020

208559

3 069

935

2021

208559

3 057

917

2022

208559

3 012

952

2023

208559

3 469

1 041

1.pol. 2024

208559

1 870

714

 

Žádost ze dne 9. 7. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

1.   Co je to zdravotní pojištění?

2.   Kdo je povinen hradit zdravotní pojištění?

3.   VOZP má přidělené IČO 47114975. Jedná se tedy o obchodní firmu. Dokonce máte přidělené číslo D-U-N-S, viz níže uvedené: Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky, D-U-N-S® Number: 360575427,Company Address: 1404/4 Drahobejlova 190 00 Praha.
Na základě jakého zákona jsem tedy povinna hradit peníze za zdravotní pojištění soukromé firmě? Žádám o sdělení, jakým způsobem je nakládáno s penězi, které jsou pravidelně hrazeny jako povinné zdravotní pojištění?

4.   Vzhledem k tomu, že jste soukromou obchodní firmou, žádám o vystavení dokladů o zaplacení, a to zpětně, od r. 2024, které si chci jako OSVČ uplatnit v podnikání.“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

K otázce č. 1

Zdravotní pojištění je upraveno zákonem č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, v platném znění a znění souvisejících předpisů. V tomto zákoně naleznete požadované informace. Tento zákon upravuje veřejné zdravotní pojištění ("zdravotní pojištění"), rozsah a podmínky, za nichž jsou na základě tohoto zákona ze zdravotního pojištění hrazeny zdravotní služby, způsob stanovení cen a úhrad léčivých přípravků a potravin pro zvláštní lékařské účely hrazených ze zdravotního pojištění, způsob stanovení úhrad zdravotnických prostředků předepsaných na poukaz hrazených ze zdravotního pojištění.

 K otázce č. 2

Tato problematika je řešena zákonem č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění. Tento zákon upravuje výši pojistného na veřejné zdravotní pojištění, penále, způsob jejich placení, kontrolu, vedení centrálního registru pojištěnců, přerozdělování pojistného a zřízení zvláštního účtu veřejného zdravotního pojištění.

 K otázce č. 3

Vznik, činnost a zánik resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťoven je upravena zákonem č. 280/1992 Sb., o resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťovnách, v platném znění a znění souvisejících předpisů. V § 5 z. č. 280/1992 Sb. je uvedeno:

„Postavení zaměstnanecké pojišťovny

(1) Zaměstnanecká pojišťovna je právnickou osobou, v právních vztazích vystupuje svým jménem, může nabývat práv a povinností a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.

(2) Zaměstnanecká pojišťovna je nositelem veřejného zdravotního pojištění pro pojištěnce, kteří jsou u ní zaregistrováni.

(3) Zaměstnanecká pojišťovna se zapisuje do obchodního rejstříku.

(4) Zaměstnanecká pojišťovna nesmí provádět nábor pojištěnců prostřednictvím třetí osoby a nesmí při náboru pojištěnců poskytovat nebo nabízet těmto pojištěncům v souvislosti s přihlášením se k této zaměstnanecké pojišťovně nebo svým pojištěncům anebo třetím osobám v souvislosti s náborem pojištěnců žádné peněžní ani nepeněžní plnění ani jinou výhodu nad rámec plnění poskytovaného jejím pojištěncům z veřejného zdravotního pojištění, a to ani v případě, že toto plnění nebo výhoda je hrazena z jiných zdrojů než z prostředků plynoucích z veřejného zdravotního pojištění. “

VoZP ČR tedy není soukromou obchodní firmou.

Povinnost odvádět peněžní prostředky na zdravotní pojištění je dána zákonem č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění. Zákonem č.  48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, je upraven rozsah a podmínky, za kterých jsou ze zdravotního pojištění hrazeny zdravotní služby, léčivé přípravky a potraviny pro zvláštní lékařské účel , zdravotnických prostředky.

K otázce č. 4

VoZP ČR zaslala žadateli požadované doklady. Z důvodu dopadu do ochrany soukromí žadatele VoZP ČR tuto informaci nezveřejnila.

Žádost ze dne 16. 7. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informace:

1. Počet, typ a výše pohledávek vůči obyvatelům města Děčín k 31. 12. 2023?

Požadovaná data neevidujeme.

2. Počet dlužníků-obyvatel města Děčín k 31. 12. 2023?

Požadovaná data neevidujeme.

3. Počet dlužníků seniorů nad 65 let k 31. 12. 2023? Sdělte nám prosím také celkovou výši a nejčastější typ dluhu.

Požadovaná data neevidujeme.

4. Máte nějaké dětské dlužníky a popřípadě kolik? Pokud ano, sdělte nám prosím celkovou výši a nejčastější typ dluhu.

Zdravotní pojišťovna nemá žádné dětské dlužníky.

5. S jakými soudními exekutory spolupracujete?

Seznam smluvních exekutorů:

Mgr. Michal Suchánek, LL.M., Exekutorský úřad Praha 9

JUDr. Milan Usnul, Exekutorský úřad Praha 9

Mgr. Petr Pelikán, Exekutorský úřad Pardubice

JUDr. Juraj Podkonický, Ph.D., Exekutorský úřad Praha 5

JUDr. Vendula Flajšhansová, Exekutorský úřad Plzeň-sever

 

K otázkám 1 až 3 bylo vydáno Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. Informaci o počtu fyzických osob, vůči kterým VoZP ČR eviduje dluh vymáhaný exekučně, v rozdělení dle věkových kategorií, nemůže poskytnout. VoZP ČR v rámci evidence vymáhání pojistného a penále na veřejné zdravotní pojištění nerozlišuje exekuce vedené proti právnickým osobám a exekuce vedené proti fyzickým osobám, rovněž tedy neeviduje věk dlužníků – fyzických osob.

Žádost ze dne 31. 7. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, žadatel za účelem vymáhání pohledávky žádal informaci, zda je nám známo, která zdravotní pojišťovna pojišťovala danou osobu po naší pojišťovně. V případě, že neznáme takovou pojišťovnu, žádá informaci, jakou adresu měl tento pojištěnec v době pojištění u naší pojišťovny u nás vedenou jako trvalý pobyt.

Informace byly žadateli poskytnuty a s ohledem na ochranu osobních údajů se neuveřejňují.

Žádost ze dne 2. 8. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o zařízeních jednotek Samsung, umístěných na dvoře na adrese Drahobejlova 1404/4. Žádost se týkala hlučnosti těchto zařízení.

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

·      Zařízení pro server stávajících 6 ks venkovních jednotek FUJI AYOD45LATT hlučnosti 54 dB

·      Zařízení pro administrativní budovu 2 ks venkovních jednotek AM120FXVAGH/EU o hlučnosti 62 dB

Pokud posčítáme akustické tlaky zařízení vychází hlučnost stejná, jako u zařízení, které bylo provozováno dříve.

U jednotek pro administrativu je navíc na centrálním ovladači zakázán provoz po 18:00 hodině, čímž je eliminován provoz v nočních hodinách.

Příloha 1, Příloha 2

Žádost ze dne 13. 8. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2019 až červen 2024, dle přiložené specifikace a struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.

Žádost ze dne 22. 8. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„A) Jakým způsobem byla z vaší strany povinnost EMFA plněna v roce 2023 a první polovině roku 2024, tj. jaký podíl z inzertních rozpočtů byl směřován na podporu nezávislých médií?

B) Jakým způsobem, případně v jakých systémech je třeba podstoupit registrační a certifikační proces tak, abychom byli informování o připravovaných mediálních kampaních a mohli se o dílčí části mediálních rozpočtu ucházet? “

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

A) Evropský akt o svobodě médií (EMFA) byl Evropským parlamentem schválen teprve 13. 3. 2024, vydán byl 11. 4. 2024 a dosud v členských státech nevstoupil v účinnost. Nařízení se použije od 8. 8. 2025. V uvedeném období se tedy žádná povinnost vyplývající z toho nařízení na VoZP ČR nevztahovala.

Pro úplnost citujeme z předmětného nařízení.

Článek 29

Vstup v platnost a použitelnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení se použije od 8. srpna 2025.

a) Článek 3 se však použije od 8. listopadu 2024;

b) čl. 4. odst. 1 a 2, čl. 6 odst. 3, články 7 až 13 a článek 28 se použijí od 8. února 2025;

c) články 14 až 17 se použijí od 8. května 2025;

d) článek 20 se použije od 8. května 2027.

B) S ohledem na výše uvedené – žádný certifikační ani registrační proces, který by se vztahoval k Evropskému aktu o svobodě médií VoZP ČR nemá zaveden a ani mít nemůže, vzhledem k tomu, že tento právní předpis dosud není účinný. Při zadávání veřejných zakázek na mediální kampaně postupuje VoZP ČR podle zák. č. 134/2016 Sb., O zadávání veřejných zakázek v platném znění a zadávací dokumentaci uveřejňuje prostřednictvím Národního elektronického nástroje (NEN) – profil zadavatele VoZP ČR ( Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky | Národní elektronický nástroj (nipez.cz) ).

Žádost ze dne 9. 9. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„Poskytnutí informace týkající se mimořádné úhrady léčivého přípravku Pemazyre. Prosím o informaci, kolika pojištěncům v současné době hradíte LP Pemazyre v indikaci (extrahepatálního) cholangiocelulárního karcinomu.“

LP PEMAZYRE (kód SÚKL 0250514) je hrazen 1 pojištěnci pro dg. C 22.7 - Jiné určené karcinomy jater.