Evropský průkaz zdravotního pojištění
V souladu s novelou nařízení č. 1408/71 je zdravotními pojišťovnami od 1. června 2004 vydáván Evropský průkaz zdravotního pojištění, který je platný v zemích Evropské unie. Evropský průkaz zajišťuje přímý přístup k lékaři ve výše uvedených zemích, a to na náklady české zdravotní pojišťovny, avšak pouze v případě nezbytné lékařské péče.
Upozorňujeme všechny pojištěnce na skutečnost, že zdravotní péči je nutno čerpat ve zdravotnickém zařízení, které je napojeno na veřejný systém zdravotního (sociálního) zabezpečení. V cizí zemi se k vám budou chovat stejně jako k vlastním pojištěncům, a proto budete muset ve většině zemí zaplatit určitou finanční částku v hotovosti (tzv. spoluúčast), kterou platí i místní pojištěnci. Je proto vhodné uzavřít komerční připojištění pro cesty do zahraničí, protože jak zmíněná spoluúčast, tak i případný převoz osoby z ciziny do ČR, který také není ze zákonného zdravotního pojištění hrazen, mohou být finančně velmi nákladné.
Žádost o vydání Evropského průkazu zdravotního pojištění EHIC
Automatické rozesílání průkazu pojištěnce
Od ledna 2020 probíhá rozesílání průkazů pojištěnce automaticky, nemusíte o něj žádat. Nový průkaz obdržíte cca 3 - 4 týdny před skončením platnosti původního průkazu. Pokud by se stalo, že 2 týdny před skončením jeho platnosti nový průkaz neobdržíte, okamžitě prosím volejte na naše Call centrum na tel.: 222 929 199, kde skutečnost nahlásíte a průkaz Vám bude po ověření adresy ihned poslán. Prosíme také všechny klienty o dodržování zákonné povinnosti správnosti údajů, především kontaktní adresy, aby veškerá korespondence směrem k vám proběhla v pořádku a včas. Pokud ztratíte průkaz nebo jej potřebujete z jiných důvodů vystavit dříve, níže najdete žádost o jeho vystavení.
Upozornění
Evropský průkaz zdravotního pojištění vydávají místně příslušné pobočky VoZP ČR .
Doplňující informace:
V případě, že potřebujete z nějakých důvodů požádat o průkaz pojištěnce a nemůžete počkat na automatické doručení, doporučujeme zažádat o průkaz EHIC zhruba 4 týdny před vypršením jeho platnosti.
Noví pojištěnci žádat o průkaz EHIC nemusí, přijde automaticky poštou na uvedenou adresu.
V případě, že průkaz EHIC ztratíte, neprodleně tuto skutečnost ohlaste na nejbližším kontaktním místě nebo na Call centru tel.: 222 929 199.
Průkazy vystavujeme bezplatně.
Pokud ztratíte průkaz EHIC v zahraničí a potřebujete čerpat zdravotní péči, můžete se obrátit na naše Call centrum (+420 222 929 199 nebo info@vozp.cz) a požádat o zaslání kopie náhradního dokladu zdravotnickému zařízení. Pomoci vám může i Kancelář zdravotního pojištění, která je styčným místem pro oblast zdravotního pojištění v rámci EU.